domingo, 24 de febrero de 2013

THE SOLAR SYSTEM

This three weeks the 4rd grade pupils have worked hard in science.
We have made a Solar System. We have used a shoebox, a newspaper, toilet paper, sticks and wood glue.
First we covered the shoebox with the newspaper and the toilet paper. While the box was drying we painted the planets and we glue them on the sticks. Then we painted the shoebox and we decorated it with comets and stars. At the end we put the sticks in the shoebox.
We were studying the 8 planets, Mercury, Venus, The Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune and Pluto which is a dwarf planet.
Estas tres semanas los chicos de 4º han estado trabajando duro en science.
Hemos hecho un sistema solar. Hemos usado una caja de zapatos, un periódico, papel higiénico, palos y cola.
Primero hemos cubierto la caja con papel de periódico y papel higiénico. Mientras la caja se estaba secando hemos pintado los planetas y los hemos pegado en los palos. Después lo hemos pintado y decorado  con cometas y estrellas. Alfinal hemos puesto los palos en la caja.
Hemos estudiado los 8 planetas, Mercurio, Venus, la tierra, Marte, Júpiter, Saturno, Urano, Neptuno y Plutón que es un planeta enano.
 


 
 
 
 
 
 
Today we have made a thermometer. We used alcohol, water, a straw, plasticine and a bottle.
We put water and alcohol inside the bottle and Jimena colored the mixture with colorant. Then we closed the bottle and we put the straw in the bottle covered with plasticine.
When we finished we put them on the radiator and we could see how the mixture went up with heat and how it went down with cold.
Hoy hemos hecho un termómetro. Hemos usado alcohol, plastilina, agua, una pajita y una botella.
Hemos puesto agua y alcohol en la botella y Jimena nos pintó la mezcla con colorante. Después cerramos la botella y pusimos la pajita dentro y la tapamos con plastilina.
Cuando acabamos las pusimos en el radiador y pudimos ver como la mezcla subía con el calor y bajaba con el frio.